Katarzyna Trylnik
W 1999 roku ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Haliny Słonickiej. Otrzymała, przyznane wówczas po raz pierwszy, najwyższe odznaczenie tej uczelni - Medal Magna Cum Laude.
Edukację muzyczną rozpoczęła od nauki gry na fortepianie już w wieku sześciu lat. Jako uczennica szkoły muzycznej w Opolu otrzymała II Nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu. Jest laureatką wielu prestiżowych nagród na międzynarodowych konkursach wokalnych, między innymi na VII Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (Nagroda Specjalna, 1997), XXXII Międzynarodowym Konkursie im. Antonina Dvořáka w Karlovych Varach (II Nagroda, 1997), III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (III Nagroda, 1998). Była finalistką XLII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Tuluzie i VII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Bilbao.
W swoim bogatym repertuarze ma wiele partii sopranowych z takich oper jak:
Carmen Bizeta, Rusałka Dvořáka, Faust Gounoda, Juliusz Cezar Händla, Jaś i Małgosia Humperdincka, Flis i Verbum nobile Moniuszki, Koronacja Poppei Monteverdiego, Traviata Verdiego, Cyganeria i Turandot Pucciniego, Dydona i Eneasz Purcella, a także partie z oper Mozarta: Don Giovanni, Così fan tutte, Czarodziejski flet i Wesele Figara.
Rola Zerliny w Don Giovannim Mozarta była debiutem artystki na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej (2002). Zaowocowało to trwającą do dziś współpracą z najważniejszym polskim teatrem operowym. Występuje tam jako Lisette w La rondine Pucciniego, Prilepa w Damie Pikowej Czajkowskiego, Kapłanka w Aidzie Verdiego, Papagena w Czarodziejskim flecie Mozarta, Pamina w spektaklu dla dzieci W krainie czarodziejskiego fletu, Musetta w La bohème Pucciniego i Basia w Zabobonie, czyli Krakowiakach i Góralach Kurpińskiego.
Katarzyna Trylnik występowała także w teatrach operowych Bremy, Monachium i Frankfurtu. Śpiewała na scenach i estradach Augsburga, Dubaju, Moskwy (Teatr Bolszoj), Münster, Paryża, Wilna i na Sycylii oraz w większości polskich filharmonii i sal koncertowych. Brała udział w wieczorze inaugurującym sezon artystyczny Polskiej Orkiestry Radiowej 2007/08 w partii Nannetty w Falstaffie Giuseppe Verdiego - koncert zarejestrowany został przez Polskie Radio. Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Kai Bumann, Łukasz Borowicz, Tomasz Bugaj, Stanisław Fiałkowski, Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Michał Nesterowicz, Maciej Nałęcz-Niesiołowski, Grzegorz Nowak, Marek Pijarowski, Jerzy Salwarowski, Ruben Silva, Antoni Wicherek, Antoni Wit i Tadeusz Wojciechowski oraz z cenionymi reżyserami, między innymi: Martą Domingo, Achimem Freyerem, Januszem Józefowiczem i Mariuszem Trelińskim.
W nieustannie poszerzanym repertuarze oratoryjno-kantatowym Katarzyny Trylnik, obejmującym muzykę od epoki baroku po utwory współczesne, mieszczą się między innymi dzieła Bacha, Beethovena, Brucknera, Dvořáka, Mahlera, Mozarta, Rossiniego i Szymanowskiego.
Wróć |