Zamówienia

musicasacra.waw.pl@gmail.com

Katarzyna Trylnik

W 1999 roku ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Haliny Słonickiej. Otrzymała, przyznane wówczas po raz pierwszy, najwyższe odznaczenie tej uczelni - Medal Magna Cum Laude.


Edukację muzyczną rozpoczęła od nauki gry na fortepianie już w wieku sześciu lat. Jako uczennica szkoły muzycznej w Opolu otrzymała II Nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu. Jest laureatką wielu prestiżowych nagród na międzynarodowych konkursach wokalnych, między innymi na VII Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (Nagroda Specjalna, 1997), XXXII Międzynarodowym Konkursie im. Antonina Dvořáka w Karlovych Varach (II Nagroda, 1997), III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (III Nagroda, 1998). Była finalistką XLII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Tuluzie i VII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Bilbao.


W swoim bogatym repertuarze ma wiele partii sopranowych z takich oper jak:

Carmen Bizeta, Rusałka Dvořáka, Faust Gounoda, Juliusz Cezar Händla, Jaś i Małgosia Humperdincka, Flis i Verbum nobile Moniuszki, Koronacja Poppei Monteverdiego, Traviata Verdiego, Cyganeria i Turandot Pucciniego, Dydona i Eneasz Purcella, a także partie z oper Mozarta: Don Giovanni, Così fan tutte, Czarodziejski flet i Wesele Figara.


Rola Zerliny w Don Giovannim Mozarta była debiutem artystki na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej (2002). Zaowocowało to trwającą do dziś współpracą z najważniejszym polskim teatrem operowym. Występuje tam jako Lisette w La rondine Pucciniego, Prilepa w Damie Pikowej Czajkowskiego, Kapłanka w Aidzie Verdiego, Papagena w Czarodziejskim flecie Mozarta, Pamina w spektaklu dla dzieci W krainie czarodziejskiego fletu, Musetta w La bohème Pucciniego i Basia w Zabobonie, czyli Krakowiakach i Góralach Kurpińskiego.


Katarzyna Trylnik występowała także w teatrach operowych Bremy, Monachium i Frankfurtu. Śpiewała na scenach i estradach Augsburga, Dubaju, Moskwy (Teatr Bolszoj), Münster, Paryża, Wilna i na Sycylii oraz w większości polskich filharmonii i sal koncertowych. Brała udział w wieczorze inaugurującym sezon artystyczny Polskiej Orkiestry Radiowej 2007/08 w partii Nannetty w Falstaffie Giuseppe Verdiego - koncert zarejestrowany został przez Polskie Radio. Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Kai Bumann, Łukasz Borowicz, Tomasz Bugaj, Stanisław Fiałkowski, Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Michał Nesterowicz, Maciej Nałęcz-Niesiołowski, Grzegorz Nowak, Marek Pijarowski, Jerzy Salwarowski, Ruben Silva, Antoni Wicherek, Antoni Wit i Tadeusz Wojciechowski oraz z cenionymi reżyserami, między innymi: Martą Domingo, Achimem Freyerem, Januszem Józefowiczem i Mariuszem Trelińskim.


W nieustannie poszerzanym repertuarze oratoryjno-kantatowym Katarzyny Trylnik, obejmującym muzykę od epoki baroku po utwory współczesne, mieszczą się między innymi dzieła Bacha, Beethovena, Brucknera, Dvořáka, Mahlera, Mozarta, Rossiniego i Szymanowskiego.


Wróć

23 Listopada 2024

Sylwetka dnia
Concerto Avenna

Dziś polecamy

Baird-Łukaszewski-Błażewicz-Borkowski


Linki
Chór Musica Sacra
Emisja głosu
Konkurs Kompozytorski
Marian Borkowski
Paweł Łukaszewski
Polski Chór Kameralny
Via crucis
Wojciech Łukaszewski

wykonawcy

wykonawcy

wykonawcy

wykonawcy

wykonawcy

     misja    nowości    katalog CD    książki    nuty    numizmaty    wykonawcy    kompozytorzy    musica sacra nova     edition@musicasacra.com.pl
noteart profesjonalna edycja nut professional music engraving noteart produkcja www Krzysztof Dombek 2009-2012©